Shop SEMIC

"Hem renovat la certificació Apple Authorised Education Specialists"

23-06-2023

Parlem amb Mónica Maestro, Edu Manager Apple a SEMIC, sobre el curs educatiu que acaba i el que començarà pròximament, sobre els reptes de SEMIC Educació i sobre nostra renovada certificació de partner especialista en solucions Apple per a centres i institucions educatives.

 

Hola Mónica! Pots resumir-nos, en poques paraules, què fa SEMIC en l'àrea d'Educació amb Apple?
Resumint molt diria que el verb que millor defineix el que fem des de SEMIC amb els centres educatius és “acompanyar”. Existeixen tants projectes de transformació digital com institucions educatives, i nosaltres ens oferim a recórrer aquest apassionant camí amb elles, podent donar resposta a qualsevol de les seves necessitats i tancant el cercle amb tota la comunitat educativa, des de l'equip directiu i el docent, fins als alumnes i les seves famílies. 
És important entendre les seves necessitats, la seva situació i els seus objectius per a definir conjuntament una ruta d'implementació tecnològica que funcioni, que encaixi i que sigui efectiva.
 
Estem acabant el curs 2022/2023. Un titular d'aquest darrer any escolar?
Sens dubte la bona feina i la constància que ha portat l'equip d'educació de SEMIC a aconseguir la renovació del partnership AAES, l'Apple Authorised Education Specialists. 
Els partners amb aquest segell distintiu són reconeguts per Apple pel seu coneixement en les tecnologies i l'ecosistema d'Apple per a Educació i per la seva capacitat per a oferir una solució completa d'acord amb les necessitats del centre. També són reconeguts pels seus serveis relacionats amb la provisió, la implantació, la gestió i la formació del personal docent, a més de poder oferir opcions de finançament flexibles tant a centres educatius com a famílies d'alumnes.
 
Enhorabona a tot l'equip d'Educació per la renovació del AAES! Què significa aquesta certificació per a SEMIC i els seus clients?
Els fabricants són exigents i Apple no posa fàcil que un partner tecnològic aconsegueixi aquesta certificació, que està basada en l'experiència i les habilitats dels equips tant tècnics com comercials, a més de molts altres. Són molt pocs els que poden presumir de tenir aquesta distinció que, com una de les lectures principals, significa tenir la confiança d'Apple per a oferir als centres la solució que ells necessiten. Creieu-me que no ha estat fàcil! 
És important en tant que ens manté prop del fabricant, ens permet conèixer les novetats al minut i amb detall, rebre formació tècnica i comercial, accés a recursos… i això sempre ajuda tant al centre com a nosaltres mateixos, permetent-nos fer millor el nostre treball.
 
En tot just uns dies els centres educatius ja estaran planificant el pròxim curs. Un repte que puguis destacar, dels quals afronta SEMIC per a l'any que ve?
Probablement el repte més immediat, donades les dates en les quals estem, és tancar el cercle de l'acompanyament d'aquest curs amb un bon servei al setembre, on entren en joc altres departaments de SEMIC i la gran feina en equip que s'espera. 
Però per al pròxim curs puc destacar el repte de continuar creixent en el suport pedagògic als centres. Els centres han de prendre decisions no sols tecnològiques, si no també pedagògiques i metodològiques, i aquests tres àmbits han d'anar relacionats i entrellaçats. Cada centre es troba en un punt de partida molt diferent i ser capaços de llegir això, d'entendre on estan els nostres clients i d'aquesta manera oferir-los solucions que s'ajustin millor a les seves necessitats, és un dels nostres objectius per a l'any vinent escolar. 
És importantíssim per a ells poder comptar amb un partner com nosaltres que, en l'àmbit de la consultoria tecnològica, els acompanyi en tot el procés i aposti per la capacitació docent com un pas imprescindible en el bon ús de les tecnologies a l'aula.
 
Pots explicar-nos millor què és exactament la capacitació docent?
La nostra missió bàsica, en aquest punt, consisteix a contribuir a capacitar als docents, a través d'un itinerari formatiu ben planificat i dissenyat, perquè la tecnologia implementada en el centre sigui usada de la forma més profitosa i útil possible. 
Conjuntament amb el centre, es dissenya un pla formatiu que té en compte coneixements, aptituds, comportaments i habilitats d'acord amb la tecnologia i les eines informàtiques. 
Les maneres d'acompanyar als centres poden ser molt variades. Sempre cal partir del punt inicial: detectar, a través de conèixer el centre i parlar amb ell, quines necessitats i objectius té; quin és el punt de partida del seu claustre i on volen arribar. A partir d'aquí podem establir solucions molt diverses, des de provisió addicional de maquinària i programari, a la implantació i formació d'eines de productivitat, mecanismes de transformació de dinàmiques internes -com per exemple la gestió d'equips i usuaris-, el repte d'establir millors rutines d'aprenentatge, redissenyar continguts a través de la tecnologia o, per posar un últim exemple, impartir formacions en soft skills, moltes vegades molt oblidades però tan necessàries per a aquesta visió holística del procés d'ensenyament-aprenentatge que tant ens defineix a SEMIC. 
Ser capaços d'oferir-los un acompanyament encara més integral i capacitar al seu claustre per a un ús adequat i eficaç de la tecnologia; aquesta seria la millor frase per a definir el nostre pròxim objectiu.
 
Alguna última idea que vulguis compartir-nos?
Més que una idea, el que m'agradaria és desitjar a tota la comunitat educativa un gran descans aquest estiu i que puguem tornar amb les piles carregades al setembre per a afrontar tots els nous reptes.
 
 
 
Vols saber més sobre SEMIC Edu? Descobreix-ho a https://edu.semic.ca

Compartir en:

×
×
×