Shop SEMIC

Aules híbrides a IQS

  • Implantació en 1 mes
  • Education
  • Aules híbrides

Client

IQS, membre fundador de la Universitat Ramon Llull, està configurat per dues facultats universitàries: IQS School of Engineering i IQS School of Management; per IQS Executive Education que ofereix formació especialitzada als professionals i a les empreses, per la divisió IQS Tech Transfer que realitza investigació, innovació i transferència de tecnologia per a la indústria i les empreses i per IQS Tech Factory que impulsa l'emprenedoria i dóna suport a la creació de noves empreses de base científic-tecnològiques.

Necessitats

A l'Institut Químic de Sarrià, ubicat a Barcelona, sorgeix la necessitat d'equipar una part important de les seves aules amb equipament audiovisual per convertir-les en espais de formació híbrids o semipresencials. La transformació digital duta a terme ha de permetre que un 50% dels alumnes acudeixi de forma presencial, mentre que l'altre 50% haurà de rebre la docència des de casa de forma virtual i garantint una interacció constant entre docents i estudiants. Actualment les aules disposen de projecció i pissarres blanques amb retoladors clàssics. Aquestes ultimes són essencials per a molts docents per transmetre les seves formacions i s'han de tenir en compte.

El repte

El repte consistia a transmetre en viu tot el que estigui succeint dins de l'aula als alumnes que es troben connectats a distància. La tecnologia plantejada haurà de ser compatible amb la plataforma oficial de l'institut. O365 i Microsoft Teams.

Per aconseguir-ho, els objectius generals seran els següents:

  • Copsar l'aula, alumnes i docents
  • Copsar la pissarra blanca
  • Copsar la veu del docent sense limitar els seus moviments
  • Equip dedicat a la videoconferència i control senzill d'aquesta per al docent
  • Compartir el mateix contingut de forma digital i presencial
  • Aprofitar l'equipament audiovisual existent: Projector i altaveus
  • Estudiar on ubicar els elements audiovisuals i facilitar el seu accés, així com la seva protecció.
  • Formar els docents amb el nou sistema.

Solució

Per captar l'aula, alumnes i docents s'integra en el sostre tècnic una càmera robotitzada PTZ. Tot el cablejat i extensors quedessin fora de la vista recorrent el fals sostre.
El docent tindrà dues posicions de càmera memoritzades. Alumnes i zona docent.

Per a la captació dels traços del docent a la pissarra blanca:

S'instal·la una segona càmera també en sostre dedicada exclusivament a aquesta funció. Amb la tecnologia "content càmeres" de Microsoft, quan el docent ho desitgi podrà compartir amb els alumnes que estan a distància els traços que faci en retolador de forma digital a través de Microsoft Teams.

 

Àudio:

Per poder copsar la veu dels professors s'equipa cada aula amb un sistema de microfonia sense fil professional. Transmissor de petaca i micròfon de solapa cardioide. D'aquesta manera s'aconsegueix una captació d'altíssima de qualitat, amb molta intel·ligibilitat i sense sorolls. D'altra banda, el docent disposarà de total llibertat de moviment.

 

Finalment, un dels reptes més complicats que ens trobem és que el sistema resulti senzill i ràpid d'usar per al professorat.
Per a això es decideix instal·lar un PC tipus NUC dedicat a cada aula on centralitzar els perifèrics, projectar a l'aula i arrencar la videoconferència amb un compte de sala dedicada de O365 i Microsoft Teams Room.
Per facilitar la gestió de l'equipament i la videoconferència, el docent controla el sistema audiovisual mitjançant una pantalla tàctil TAP amb la interfície de Microsoft Teams Room on apareixen les diferents sessions (grups d'alumnes per assignatura) programades per pantalla.

 

Tots els elements audiovisuals es protegeixen i centralitzen amb un rack de paret de 6U a cada aula. Aquest rack és de fàcil accés i s'instal·la proper a la taula de l'docent i amb clau.

Comencem avui mateix?

No esperis a demà i comencem a treballar en el teu projecte de solucions audiovisuals

Contacta amb nosaltres
×
×
×